Vallning blir de...

Idag tog jag och Isa med oss Johanna med hundar på valltävling (IK2) utanför  Rimforsa.
Isa skötte sig jätte bra och kunde ligga tyst och fint vid sidan av banan, vilket framsteg!!
Duktiga duktiga Isa!
Jätte roligt att se de duktiga ekipagen och lära sig mer om denna roliga "sport".
Nu leter vi med ljus och lykta efter någon med får i närheten av Linköping så vi kan börja
valla mer regelbundet. Vi har kommit fram till att vallning är våran grej!! Vi har lagt agility
och lydnad på hyllan för tillfället  och fokuserar nu på allmänlydnad och vallning!
Vallningen hos Susanna går sakta men säkert framåt och det märks på Isa att vi
hittat hennes kall i livet !! =) Vi gillar båda vallningen så varför inte satsa helhjärtat
på det och se vart det bär....



Min fina vallhund =)


Kommentarer
Postat av: Anne

Hej, kul att läsa om er två. Blir dock lite besviken att du lagt ner det som du tycker är så kul; agility och lydnad. Skulle vara kul att se er valla, hoppas ni hittar villiga får :)

Jag tyckte att Nelly blev lite lugnare efter första löpet. Men annars var det ingen skillnad alls på hunden.

Hoppas du trivs bra i Kålmården! Saknar er!



stor kram



Anne

2009-05-11 @ 20:34:17
URL: http://www.nelsonochmallis.se
Postat av: Anne

Hej,

Kul att se att det går fint med vallningen, vore väldigt kul att se er nån gång...så vi hoppas på frivilliga får i Linköping :)

Blir dock lite ledsen i ögat när du slutat med det som du gillar så mycket; agility och lydnad...hmm

Hoppas du trivs bra i Kålmården. Vi saknar er!

Nelly blev lite lugnare efter första löpet, annars var det ingen skillnad alls på hunden. Det går säkert galant för lilla Isa!



Stor kraaaam /Anne

2009-05-11 @ 20:39:25
URL: http://www.nelsonochmallis.se
Postat av: Alex o doggar!

Jadu, vallningen är så otroligt rolig att jag önskar att jag hade en hel fårflock själv - synd bara att det tar så lång tid för oss tvåbentingar att förstå hur ochh vad man ska göra bland fåren ;)!

Lottie har "tvingat" på mig VP't och jag tycker det verkar onödigt att åka fram o tebax inom en vecka... Det är långt som det är ändå. Men det skulle vara trevligt att träffas där nere och se hur halvsyskonen är jämfört med varandra!

Hörs o syns

2009-05-11 @ 22:30:10
URL: http://www.hundflocken.se
Postat av: Jeanette

Vad härligt!!! Hon är ju en härlig vallhund så vad roligt att ni satsar på det:-)kram ifrån oss i Vadstena.

2009-05-12 @ 07:44:03
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: JohannaMoaManne

Vad falls??? Du ska inte lägga ner ett skit... du ska bara skaffa en till hund så lilla madam börjar fatta att det är ett privilegium att få träna med dig!! Så som hon gick i ridhuset när jag såg henne sist så ska du inte lägga ner agility.. ICKE.



kramar

2009-05-12 @ 21:31:36
URL: http://johannamoamanne.wordpress.com
Postat av: Malin

Hej vännen!

Lägga ner och lägga ner,,, det är ju aldrig för sent att ta upp agility o lydnad sen.... =) Bara ni är nöjda så är jag nöjd!



Kram på dig min vän!

2009-05-13 @ 15:09:28
Postat av: Hanna och Kakan

Lägga ner... Näää, de köper vi inte, där emot kan vi ge tillstånd till en ordentlig paus =)..



Jag tycker som du Frida, pyssla med något som ni båda gilar ett tag, valla fåren, de kommer ge dig energi att ha roligt med din hund.. Det är ju faktiskt därför du köpt hund, för att ha skoj =)..



Stor KRAM

2009-05-15 @ 22:25:32
URL: http://www.kakan.cybersite.se
Postat av: Jeanette

Hej igen,

det var väl ödet;-) Nej, vi har inte vallat så mkt som jag skulle vilja...Skulle gärna vilja ha tillgång till får på närmare håll... Men "rom byggdes inte på en dag". Vi kanske syns på lördag fm hos Susanne... Allt gott till er:-)

2009-05-16 @ 02:08:45
URL: http://www.starsweepers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0