Vallkurs för Karin Söderberg



I måndags var jag och Isa på vallkurs för Karin Söderberg hemma hos Susanna o Lennart. När vi började resan från Kolmården så regnade det och var helt igenmulet, men väl framme så sken solen och det var helt underbart väder hela kvällen =)

Jag och Isa började i den lite mindre fållan för att visa Karin vart vi ligger någonstans i träningen. Isa skötte sig kanon och höll ut fint från djuren. Hon var lugn och sansad och det var så roligt att se =) Nästa pass körde vi i den stora fållan och vi började med att gå rakt mot djuren. Isa gick lugnt och fint men ett problem som vi haft hela tiden är ju att hon lägger sig låååångsamt. Så detta tog vi tag i direkt genom att jag så fort hon inte lägger sig tillräckligt snabbt springer mot henne och lyfter tillbaka henne en bit och förstärker läggandet. Detta gav verkligen resultat och i slutet så la hon sig helt klart bättre, så detta var ett bra tips!! (Bilden är från ett annat tillfälle)

Vi började lägga in lite kommandon för korta höger/vänster och när hon ska runda åt höger/vänster. Började även använda "time" när hon ska sakta ner istället för att lägga henne. Allt som allt är jag supernöjd med kursen =) Karin är kanon duktig och nu vet vi vad vi ska träna vidare på. Det känns så otroligt skönt att också ha duktiga Susanna o Lennart som hjäper mig varje vecka med träningen. Det enda som saknas nu är egna får!!! Så man kan träna mer regelbundet och oftare än bara 1gång/vecka.

För vallning - det är Isas grej =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Så himla skoj för er, hon är ju duktig, det vet du att jag tycker...

Stor kram till er båda

2009-06-18 @ 09:35:27
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0