Träning för Karin och ny pipa

I morse åkte jag och Annika ner till Karin Söderberg för att få lite tips och råd med vallningen. Alltid lika kul att komma ner till Karin, och Isa skötte sig kanon bra idag =)

Vi började med lite fösning och hon gick så lugnt och fint, jätte kul att se =) Sen fick hon flanka lite och detta har också blivit bättre sen sist. Att ha "egna" får gör skillnad!!!!!  Vi avslutande med att testa lite korta hämt och hon gick runt fint, men den lilla fulingen startade innan mitt kommando. Det är verkligen något vi måste träna på, att ligga stilla tills jag säger något. Isa går gärna på mitt kroppsspråk vilket inte är okey längre, så mycket träning på att vänta på kommando!

Läxan vi fick till nästa gång är att lära in höger/vänster ordentligt, så att det börjar sitta utan att jag visar tydligt med kroppen. Att jobba vidare på stoppen, men att även lära in ett stå ist för ligg. Så det ska jag testa i morgon. Sen att träna in ett bra sakta kommando, genom att gå i lina och verkligen se till att hon går lugnare när jag kräver de!
Ett givande pass som vanligt, Tack Karin, du är toppen!!!

Idag fick jag även hem min alldeles egna vallpipa =) Nu ska jag bara lära mig att få ljud i den också (inte det lättaste kan ja säga)! och lära mig de olika signalerna. Karin tyckte att jag skulle lära in start och stopp med pipa till nästa gång, men vi får väl se om jag kan få bra ljud först, haha. I morgon blir de vallning igen =) Tjoohooo vad det är roligt att valla!!!

Kommentarer
Postat av: Anne

Hej Frida!



Det låter som att det går framåt med vallningen, kul! Skulle verkligen vara kul att se er någon gång in action!

Vilka snygga bilder du har tagit "på jobbet", gillade verkligen fotot med dimman.

Vi trivs bra här i Falun men saknar våra Linköpingskompisar förstås!

Måste ses snart, du jag & Hanna!



Mys i sommar du & Isa!



kram Anne & Nelson

2009-07-10 @ 13:25:30
URL: http://www.nelsonochmallis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0