Lite uppdatering..

Nu var det ett tag sen det uppdaterades här och det har hänt en hel del. Jag har som många av er vet flyttat ner i närheten av Kalmar och jobbar som praktikant på Blacknecks kennel. Anledningen är att jag inte direkt hade ngt nytt jobb på gång och passade då på att lära mig mer om kennellivet och hundträning.

Min fina Isa följde tyvärr inte med mig utan bor nu på en gård långt ut på landet där hon får valla varje dag och slippa alla otäcka ljud. Detta är inget permanent utan jag ville testa och se om hon skulle må och fungera bättre ute på en gård. Så de som har henne tränar henne åt mig så länge tills jag hittar ett permanent boende till henne som jag anser henne värdigt. För endast det BÄSTA är bra nog åt min lilla Isa.

Har fått rapporter idag om hur det går och allt verkar funka finfint. Hon visar inga rädslor och bryr sig inte alls om när det är mörkt (ville knappt gå ut hemma hos mig innan). Enda som hon fortfarande ogillar är bilen, och det var ju väntat. Så efter denna rapport känns det som att beslutet är fattat =( Isa kommer att flytta ifrån mig för gott när jag hittat ett bra hem åt henne. Känns jätte tungt och jag saknar henne verkligen men jag får försöka att inte vara självisk och se till hennes bästa. Tårarna föll när jag lämnade henne i torsdags och det blir ju inte bättre om jag nästa gång ska lämna henne permanent. Men som dom säger "det som inte dödar, härdar!"

På kenneln där jag jobbar nu finns det iaf många hundar och valpar jag kan gosa med så att saknaden efter min Isa blir något lättare. Just nu finns det 22 malinoisvalpar och 6 bulldoggvalpar att mysa med så jag håller mig sysselsatt. Ska se om jag kan bifoga ngr bilder, lite dålig uppkoppling här med jag ger det ett försöka.







Kommentarer
Postat av: Sara

Många kramar till dig vännen....

Söta valpisar förresten...

2009-10-05 @ 10:48:31
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: lydia

Ååh vad tråkigt att Isa inte är med dig. Men starkt av dig att se till hennes bästa! Hur blev det med Bobby? han var inte intresserad i slutändan eller?

Vilka söta små valpar!

Kram

2009-10-05 @ 17:11:55
URL: http://lydiaodingo.wordpress.com
Postat av: Hedvig

Vad tråkigt att det blev så till sist, men skönt att du har fattat ett beslut! Det är säkert det allra bästa för er båda i längden!

Kramar!

2009-10-05 @ 19:00:22
URL: http://trolleboll.wordpress.com
Postat av: Malin



KRAM min vän!!!

2009-10-05 @ 20:24:22
Postat av: jenny

Usch det var ju tråkigt att det inte lossnat för Isa hos dig! Hoppas verkligen du hittar ett bra hem till henne! Kramen!

2009-10-05 @ 21:32:47
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: A-C

Du gör heeelt rätt, även om det är tungt! I slutändan blir det bäst så här både för dig och Isa. Och vi slår vad om här hemma att du kommer komma hem med en av de där sötnosarna! ;)

2009-10-05 @ 23:14:57
Postat av: Johanna

Jaaa, en bulldog! ja menar det va väl agility och lydnad du skulle satsa på???

2009-10-08 @ 14:11:58
Postat av: Johanna

Jaaa, en bulldog! ja menar det va väl agility och lydnad du skulle satsa på???

2009-10-08 @ 14:12:07
Postat av: Anne

Frida du är då den starkaste jag känner, allt annat än självisk. Stor kram till dig



ps. pudel då?

2009-10-09 @ 10:23:58
Postat av: Hanna och Kakan

Många kramar till dig du vet ju så väl att jag stöttar dig hela vägen i ditt beslut med Isa buset.. Självklart ska hon få göra det hon gillar allra mest =)..



Hur söt e inte den lilla gula saken som sitter på den bli pallen =)...



Kramar

2009-10-12 @ 14:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0