Jobb, vallning och Kolmården ...

Nu var det ett tag sen jag skrev här så det har hänt endel sen sist =)

Förra helgen tillbringade jag nere i Göteborg hos min kompis M som firade sin 30 års dag.! Isa fick vara hos mina föräldrar så det blev en hundfri helg, händer inte så ofta. Det vart en toppenhelg på alla sätt =) Tack alla inblandade och särskilt DIG M !!!!  Med allt från dans och levande musik till nattdopp i havet och fin soluppgång så kunde det inte blivit bättre =)

Veckan som följde var det bara massa jobb som gällde och sen på fredagskvällen så kom M från Göteborg för att hälsa på mig i Linkan. Det blev en lugn fredagkväll och sen blev de tidig uppgång lördag morgon eftersom jag skulle jobba då också, så M fick följa med mig ut bland ekar och skalbaggar. Det var mycket trevligt med sällskap för en gångs skull ute i hagarna och allt gick mycket fortare när man har en alldeles egen assistent med sig =P
Nedan följer lite kort som M tagit på hur det kan se ut en dag på jobbet för en biolog =)


Efter jobbet så passade vi på att valla lite =) Isa gick kanon och passade verkligen på att visa sig från sin bästa sida!


Sen blev det en ganska lugn lördagskväll också för en hel dag ute i hagarna tär på en, eller hur M?! =P

Söndagen tillbringade vi på Kolmårdens Djurpark, så Isa fick vara en stund hos Hedvig, tack!
Det var jätte kul att komma tillbaka till djurparken och träffa några gamla kollegor igen samt att bara gå
och mysa bland alla djuren. Vi tittade på delfin- och sälföreställningarna och sen passade vi på att åka den nya bergodalbanan. Jag hade inte åkt den innan och jag måste säga att jag var positivt överraskad, det sög riktigt mycket i magen =) Skönt när vi kunde åka gratis på personalkortet =P
Vi åt en god lunch och ses strosade vi runt lite bland djuren och avslutade dagen med rovfågelvisningen.
Det blev en härlig dag och trötta och nöjda åkte vi tillbaka till Linköping där M sedan packade ihop och begav sig hem till Gbg. Tack för ytterligare en toppenhelg vännen!!



Saknar att få se dessa snyggingar varje dag!

Kommentarer
Postat av: jenny

Vilket mysigt jobb du verkar ha!! I alla fall när det inte regnar, hehe! Så kul att Isa går så fint i hagen nu : ) Vad är du har i handen på fotot när ni vallar? Jobbar du inte längre inne på Kolmården?



Kram på er!

2009-07-28 @ 09:59:33
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: M

Hej min vän!

Tack för två kanonhelger, det var din förtjänst att det blev så bra!



Måste säga att det var lååååångt att gå bland alla skalbaggar men jag saknar min pinne och alla fällorna en del ändå... hehe....



Ha det toppen så hörs vi (säkert om någon timme...du vet ju varför...)



Kram M

2009-07-28 @ 10:40:36
Postat av: Susanne o Pebbels

Härliga bilder! :) Vi var också på Kolmården nyligen. Jag klappade varg också...lovley! :)

2009-07-28 @ 22:45:09
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Sara

vad härligt ni verkar ha haft det...

kram

2009-07-30 @ 09:38:12
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Sara

:D

2009-08-03 @ 10:30:18
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Sara

Kan förklara någon gång då vi ses.....

2009-08-05 @ 21:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0