Vallkurs i Trelleborg för Lottie o Bobby

Nu var det äntligen dags, jag och Isa skulle gå vår första vallkurs =)
Så trots en ganska rejäl förkylning så packade jag och Isa in oss i bilen på fredag eftermiddag och så bar det först av ner till Sara och hennes bc Vila i Göteborg. Jätte kul att vi fick sällskap från Göteborg och hundarna kom överrens kanon =) Vi övernattade hos Sara och kl 4 på lördag morgon påbörjade vi resan ner till Trelleborg och vår gemensamma uppfödare Lottie på Somollis kennel.

Resan ner gick smärtfritt och hundarna låg snällt i var sin del av buren, inga problem där inte =) När vi kom ner vid 8 tiden så fick hundarna en välfärtjänst promenad och sen var det dags för kursstart. Vi var totalt 6 st ekipage som skulle gå kursen för Lottie och det var spännande att få se ekipage på olika nivå i träningen.


Jag, Lottie och Isa ute i fårhagen (tyvärr endel lite suddiga bilder)


De 5 träningsfåren!

Saras fina Vila

När dagen var slut kan jag säga att det var två trötta hundar med ägare som begav sig till pensionatet där vi skulle övernatta. Hundarna fick var sin dusch efter allt spring i geggan och sen tyckte dom att det var dags för lekstund, hmmm. Kanske inte det bästa  stället att leka på i ett litet rum på pensionatet men dom var sååå söta, så en liten stund fick dom hållas =) Sen somnade vi alla gott, att gå upp kl 4 och vara ute hela dagen tog på krafterna!


Vila och Isa på min säng =)


Bus!


Mera bus.....

Efter en god natts sömn, lite frukost och rastning så var det dags för dag 2 av kursen. Denna dag fick jag testa på att träna två pass för dukiga Bobby Dalziel. Man kan ju inte annat än att bli imponerad =) Trots Isas hets att jaga efter fåren ibland så förblev han cool-lugn och redde ut alla situationer med en stor portion pondus men utan att höja rösten en enda gång. Jag fick se vad min lilla tuffing till hund kan och det var mycket skoj =) Underbart att se henne i sitt rätta element. För en utpräglad vallhund, det är hon VERKLIGEN!!!

Helgen var mycket lärorik och jag har fått klart för mig hur tuff min lilla hund är i vallningen. Att Bobby kunde få henne att gå lugnt och kontrollerat efter en stund hade jag ju inte tvivlat på men nu är det upp till mig att förvalta denna lilla pärla till vallhund. Vissa kanske skulle säga att hon är för bra för mig, men jag ska ge mig den på att lyckas. På något sätt SKA det gå, frågan är bara hur lång tid det ska ta =)

Tack Sara och Vila för sovplats och mycket trevligt sällskap under helgen! Hoppas vi ses snart igen!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhhh va spännande å läsa om er helg.. Jag jobbar ikväll men jag ska absolut ringa någon dag så jag får höra mera detaljer =)...



KRAM

2009-01-16 @ 14:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0