Träning och prommenad

Igår träffade vi Bea och Heba igen för lite lydnadsträning ute på klubben. Efter en kortare prommenad fick Isa hoppa in bilen och ladda lite medan Heba körde. Hon gick jättefint Heba, vilken energi =) Så roligt att se, de kommer gå långt!

Sen var det Isas tur och hon gick riktigt fint =) Hon var lös trots att Heba låg en bit bort samt att en annan hund tränade på en plan längre bort. Enda gången hon brydde sig om den andra hunden var när den skällde, kanske inte så konstigt. Men hon valde då att komma till mig istället för att springa dit, såååååå skönt!

Vi körde mest fritt följ och hon var laddad =) Hon är underbar att träna när hon är på det humöret. Mina fingrar höll på att förfrysa då det var riktgit kallt och det märktes även på Isa efter en stund att hon vara lite besvärad av kylan. Så vi avslutade med en kort prommenad där hundarna fick springa av sig lite. Mycket nöjd med detta träningspass och jag vill tacka Bea för alla tips! Det är verkligen värdefullt att ha ngn som tittar och kommenterar när man kör =)

Idag på förmiddagen blev det inte mycket gjort för Isa eftersom jag åkt på en rejäl förkylning, suck. Men hon behöver ju aktiveras även fast jag är sjuk så vi åkte med Teza och hennes jack russel Gizmo ut till Tinnerö för en prommenad. Isa fick leka lite med Gizmo och det gick jätte bra, såå skönt att hon kan vara mer lös nu. Hon har inte haft tendenser att sticka iväg en enda gång så det känns som vi är en bit på väg äntligen.

Nu ska jag kura ner mig i soffan under en filt och sätta på en film. Att vara sjuk till helgen är inte ett alternativ, då ska vi ju ner till Lottie och valla får =) Så nu blir det några lugna dagar framöver så att vi är fit for fight tills på lördag!

Kommentarer
Postat av: jennyj

Hej det var trevligt att träffa dig och tuffa Isa på vallningen hos Lottie. Jag önskar er mycket lycka till med allt ni tar för er i framtiden. Jag kommer titta in här då och då för att se hur det går för henne : )

Det finns bilder från helgen upplagda i min blogg och på mitt album i photobucket, finns länk i bloggen. Tyvärr inte så många på Isa... Bilderna du hjälpte mig ta på Zorro blev fina, tack!



Ha det bäst!

Jenny

2009-01-11 @ 19:05:29
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0