Jag blir så ARG!!!!!!!

...på allt detta smällande med raketer!!!!!!

Jag menar inte att alla smällare ska förbjudas, men kan man för f-n inte hålla sig till att smälla på nyårsafton. Jag brukar inte skriva arga inlägg men nu har de gått över gränsen!!!

Här smälls det dagarna i ända och stackars Isa är vettskrämd!! Hur roligt är det när hundstackarn inte vill gå ut längre och när vi väl är ute så smäller det till höger och vänster och hon släpar sig fram i kopplet med svansen tryckt mot magen.
Väl inne så hör hon ju ibland raketer och springer oroligt runt utan att kunna slappna av, och det lär ju inte bli bättre ju närmare nyårsafton vi kommer och inte några veckor där efter heller är ja rädd.

Jag önskar dom förstod hur stor skada dom gör när dom skjuter i tid och otid. Håll er till kl 00.00 på nyårsafton och låt raketerna vara resten av året.

Dagens ros går till ICA Maxi i Linköping som efter påtryckningar från allmänheten valt att inte sälja raketer i år!
Hoppas fler kommer göra det samma!

När det gäller våran träning så ligger den för tillfället i princip nere. Vi försöker mest att uthärda vardagen.
Lite agility har vi dock hunnit med och hon känns lovande =)

Ta väl hand om era hundar under nyårshelgen!!



    Gott Nytt År
önskar Frida o Isa
två som inte ser fram emot nyårshelgen =(






Kommentarer
Postat av: Sara

usch ja, det är inte kul det där... Hoppas verkligen att ni får ett skönt nyår så bra som det kan gå ändå... tänker på er!!

Kram

2008-12-30 @ 10:17:01
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0