På besök hemma i Slutarp några dagar

I onsdags så åkte jag och Isa hem till mina föräldrar för att hälsa på några dagar. Det var roligt att träffa familj och släkt igen då det inte blir så ofta =)

Ena dagen var jag och Isa och hälsade på en barndomskompis till mig, jätte roligt at träffa henne och hennes lilla bebis igen. Vilken underbart söt liten tjej, ca 9 månader gamal =) Hur snäll och go som helst och glad hela tiden!!  I huset bor också två Galgos (tror det stavas så, stora vinthundar iaf för er som inte kan era hundraser =P), och Isa skötte sig riktigt bra. Hon ville ju såklart få igång lite lek, men dom är alldeles för stora för henne att leka med och det går verkligen inte att leka inne. Så hon lugnade sig oefter en stund och antingen låg hos mig och vilade eller bet på något ben, duktig tjej =)

Det blev några lugna dagar och sen i lördags så var jag, min bror och mina föräldrar först och bowlade och sen åt vi god mat ute på en restaurang. Fläskfilé med kantarellsås, mmm vad gott de var =)

Det har inte blivit så mycket träning för Isa men däremot mycket bus i trädgården och mysiga prommenader i snön. Hon har gått lös varenda prommenad och jag har inte behövt använa linan en enda gång, whhiiii!!!!! Trots att hon har näsan ner i tex ett harspår så kommer hon snällt när jag ropar, så himla skoj att det äntligen har lossnat!
I trädgården fick hon leka med en basketboll och det gillade hon verkligen, sprang runt som en tok och puttade/vallade bollen framför sig =)



Min fina Isa


Bus i trädgården =)




Flygande bc =)


Om blickar kunde döda.....

Inne fick hon ibland leka med sin favoritleksak som hon bara har hemma hos mamma o pappa - en "My little Ponny" =) Tror aldrig jag har sett en mer hållbar leksak, och hon har verkligen dragit och slitet i man/svans men knappt ett hår har lossnat.


Isa och hennes älskade ponny

Idag söndag så var det dags att åka hem till Linköping igen. Vi tog tåget hem och det var första gången Isa åkte tåg =) Hon tyckte det var lite läskigt precis när vi skulle gå på och av tåget men annars skötte hon sig kanon =) Trodde att hon skulle bli rädd när tåg åkte förbi på perrongen medans vi väntade men hon var bara lite nyfiken och satt snällt vid min sida. Väl på tåget så låg hon fint vid mina fötter hela resan, jätte stolt över min lilla tjej =)

Vill också rikta ett stort TACK till Hedvig som var snäll och hämtade oss på stationen, sååå skönt att slippa släpa alla grejer och hund till bussen.

Nu är vi båda trötta efter resan och Isa ligger i detta nu utsträckt på rygg och sover gott i min säng =) Snart dags för mig att krypa ner i sängen jag med.
Sov så Gott!!


Kommentarer
Postat av: Sara

vad mysigt ni haft det.. och vad duktig hon är isa, bus-isa med boll å en häst :D :D :D

vila var precis som isa då vi åkte tåg till sm i somras.... lite rädd innan å efter å sov som en tok under resans gång...

ha det toppen...

kram

2009-02-22 @ 23:06:08
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Så himla härligt att det börjar lossna med inkallningen så att du kan ha henne lös!! :D

2009-02-23 @ 17:02:11
URL: http://trolleboll.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0