Nystart och hundvakt

Som de flesta av er vet så har min träning med Isa inte gått så lysande. Hon har varit svår att komma åt, vallat allt och mest gått sin egen väg. Jag har haft funderingar på att omplacera henne av dessa anledningar. Men i måndags så åkte jag till Yvonne för att testa en sista träningsvariant, och jag säger bara TACK YVONNE!!! =) =) =)

Jag har numera en hund som alltid går bredvid mig på prommenaderna i koppel och ofta söker kontakt. Hon har slutat att valla bilar och söker även här kontakt när en bil kommer förbi. När hon är i lina så har hon inte sen i måndags ignorerat en enda inkallning utan kommit direkt för att få sin belöning i form av godis eller lek. Det är verkligen underbart, hoppas det håller i sig =)

Idag har vi också varit hundvakt åt Hedvigs Troll. Det har gått hur bra som helst och Isa bryr sig knappt om Troll inne längre. Ute så har hon gått som ett ljus i koppel trots att Troll gått framför i expanderkopplet  och när Isa gick i lina skötte hon sig kanon. Behövde endast säga till henne en enda gång att hon skulle låta bli Troll och det var det enda som behövdes. Hon sprang runt i full fart runt oss och kom fint på inkallning. T.o.m när Troll var lös så gick hon duktig bredvid min sida. Ni som sett henne tidigare förstår hur stort framsteg det här är. JIPPI!!!!








Förhoppningsvis ger det även resultat i annan träning och det känns inte längre aktuellt med en omplacering. Är så lycklig så att det nästan inte går beskriva med ord. Var har en bit kvar tils hon går att lita på lös men vi är god bit påväg.



Ibland bli man bara såååååå trött =)

I morgon ska jag och Hedvig åka ner till Karin Söderberg där Hedvig ska kolla på en eventuell mamma till sin nya valp och vi ska även passa på att träna lite vallning. Mer om detta senare! =)

Kommentarer
Postat av: Johanna och Moa

Du är så duktig Frida och jag är så glad för er skull! Skam den som ger sig... KRAMAR

2009-02-12 @ 21:32:44
Postat av: Johanna och Moa

Du är så duktig Frida och jag är så glad för er skull! Skam den som ger sig... KRAMAR

2009-02-12 @ 21:32:55
Postat av: johanna

oj blev visst två

2009-02-12 @ 21:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0