Agility-träning mm

Idag efter jobbet så tog jag med mig Isa ut till HU för att träna lite agility. Saknar att ha tinnerö och agilityplanerna nära men idag var det iaf dags att träna lite. Vi hade tur för det var ingen där när vi kom och det var fortfarande tomt efter våran uppvärmningsprommenad =) Det går inte riktigt träna med Isa om det är andra där för då kan hon inte fokusera utan måste hålla koll på allt och alla runtomkring.

Men idag var de som sagt bara vi där och vi började med lite staket-träning. Hon gick klockrent =) , trots att vi inte tränat på länge. Vi är ju precis i början av agilityträningen men hon är riktigt följsam och fin så det känns bra. D.v.s. när hon inte får syn på något annat som måste kollas in i omgivningen, för det händer då o då =/ mest mellan övn som tur är.

Sen tränade vi också "fram" på raksträckor och det är ngt vi behöver träna mer på. Måste ha ngn som kan passa på leksak en bit fram för annars tror jag hon fuskar, och jag hinner ju knappast före om hon skulle göra de =)

Hade en boll i snöre som jag belönade med och det fungerade riktigt bra! KUL!!! Hon kampar verkligen bra nu och idag fick jag henne t.o.m. att morra en gång i kampen, det händer inte ofta =) Nu kommer hon gärna tillbaka med bollen för att kampa och det är verkligen ett framsteg. Visst får hon sina tokrusningar ibland och tar både hinder och tunnlar i farten men det visar ju iaf att hon har roligt!

Vi börjar komma i ordning i nya lägenheten nu och vi trivs riktigt bra! Trevliga grannar i form av två äldre damer som bott grannar i 20 år! Frågade om dom märkt av Isa på dagarna när ja jobbar men då sa dom att dom inte hört något samt att "alla har ju rätt att röra på sig", så det blir nog inga problem där inte, skönt! Det finns bra ställen att promenera på och i går hittade jag en alldeles förträfflig gräsmatta omgiven av buskar där vi kan träna lydnad, härligt! Nu ska jag bara få Isa att tycka det är lika roligt med lydnad som jag!

Nu är det dags för en springtur, sen är vi välförtjänta av att slappa i soffan =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Så det säger du?? Du tror ALLTID på oss du!! :D Och du vet att jag tror på er oxå!!!

Ha det gott så hörs vi av!!!

Kram

2009-02-08 @ 00:37:12
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0