Staketbygge och första simturen!

Idag har jag, Helené, Anna-Karin och Hedvig fixat i ordning staketet i "våran" fårhage. Det såg nog ganska komiskt ut med flera tjejer i bikinitop och shorts med en stor slägga i högsta hugg =P
Vi slog ner några stolpar och förstärkte staketet på några ställen. Sen byggde vi också en liten fålla som vi kan träna i. Tror detta kommer bli hur bra som helst och i morgon ska vi låna en hästtransport och åka och hämta fåren =)
Kommunen ska stå för vatten så det enda vi behöver göra är att se till fåren varje dag så de mår bra och såklart se till att de inte smiter från hagen. WHHHIIII, fr.o.m. i morgon kan vi valla varje dag =) =) =)



Isa juli -08

Efter staketbyggandet så var både vi och hundar varma så jag och Anna-Karin åkte till lagunen för att svalka oss. Redan som liten så tyckte Isa att vatten var lite läskigt men det var okey att plaska lite i kanten (bild)

Så här har de fortsatt och Isa har aldrig frivilligt klivit ut i vattnet. Men idag så gick hon ut en liten bit och sen tog jag med henne ut nån meter och höll henne tills hon simmade lugnt och då fick hon simma in till stranden. Jag gjorde detta kanske 3 ggr och sen gick hon självmant i och simmade ut ett par meter för att hämta en kastad pinne =)
Helt underbart!!! Min hund har simmat själv för första gången! Och hon gjorde det flera gånger =)

Jag badade också för första gången i år och det var jätte härligt!

Blir nog ett dopp efter jobbet i morgon också om vi hinner! Efter en hel dag ute i solen med långbyxor (massa brännässlor) i 30-gradig värme så är man värd ett dopp!


Ha dé bäst alla!

Kommentarer
Postat av: jenny

Så roligt med fåren!! Vad är det för några får?? Vilka gulliga valpbilder! : ) Ha en underbar sommar!

2009-06-29 @ 11:44:46
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej gumman!

Kul o spännande med fåren!! Snart ses vi, ska bli så kul!!



Pussa lillan från mig så hörs vi!



Puss o Kram =)

2009-07-01 @ 01:47:37
Postat av: sara

tack tack, känns skönt...

2009-07-02 @ 11:04:21
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0