Mycket har hänt...

Nu var det ett tag sen jag skrev sist men det har inte funnits tid då det har hänt en hel del.  Det stora som hänt är att jag och Isa har flyttat! Vi bor fortfarande kvar i Linköping men numera bor vi själva i en liten etta i Skäggetorp. Det är en mysig och välplanerad lägenhet och jag tror vi kommer trivas här. Min mamma, pappa och bror var här i helgen och hjälpte till med flytten, tack snälla =)  Vi börjar så smått komma iordning men det är fortfarande många lådor kvar att packa upp, suck. Men i morgon är jag ledig så då får jag ta tag i dom sista.

Sen ska jag i veckan börja på ett nytt jobb. Jag ska vara informatör för Aftonbladet ute på skolorna i länet, vilket innebär att jag ska erbjuda ungdomar en chans att tjäna lite extra pengar. Ska bli spännande att se hur det går och förhoppningsvis sträcker det sig 1-2 månader framöver. Även fast det inte är hela dagar så är det planerat att jag ska jobba ca 4 dagar i veckan och det känns skönt att ha en säker inkomst, även fast den inte är så stor.

Känns verkligen som en nystart i mitt liv och nu är det bara upp till mig hur bra det ska bli. Och för att börja bra så var jag och Isa ute och joggade för första gången igår =) Det var riktigt längesen jag sprang och det har verklogen tagit emot när jag inte kunnat ta Isa med mig. Men nu är hon snart 10 månader och jag tycker hon är gammal nog att följa med korta sträckor. Så vi började med en runda där vi varvade lugn jogging med lite snabbare prommenadtakt. Till sommaren hoppas jag att både min och Isas kondis är bättre när vi kan börja träna agility på riktigt =)


Balansträning =)

På tal om agility så har vi kört två pass inomhus tillsammans med Johanna och Moa. Isa har skött sig kanon och verkar tycka att agility är toppen =) Hon har nu börjat suga på hinder och tunnlar är ju bara sååååå roligt! Om hon får boll som belöning så tar hon gärna ett extra varv själv över både hinder och genom tunnlar, bushund!! Det är riktigt roligt att kunna börja träna lite mer strukturerat och vi ser fram emot våren när man kan börja träna ute igen =)

Nu är det dags för en prommenad, sen blir det slappa i soffan. Gick upp 04.15 i morse så jag börjar bli ganska så seg,  lådorna får vänta på att bli uppackade tills i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0