Året som gått....

Jaha, då var det bara några timmar kvar av året 2008 och dags att sammanfatta lite kort vad som hänt.. Det har varit ett händelserikt år med mycket tårar men även mycket glädje.

Min fina Zolo fick debutera i agility och såå han gjorde det. En pinne fick vi till och han var verklogen toppen att tävla med. Men som alla vet så var det annat som inte riktigt funkade och beslutet att låta honom somna in den 5 maj var ofrånkomligt. Har nog aldrig runnit så många tårar över mina kinder och hoppas innerligt att det dröjer länge innan jag måste ta ett sådant beslut igen, och förhoppningsvis behöver jag aldrig göra om det. Jag är säker på att det är det värsta en hundägare kan uppleva!

Nu när det gått ett tag så minns jag min fina pojke med glädje och tänker tillbaka på alla fina stunder vi fick.
Han lärde mig så mycket och finns alltid kvar i mitt hjärta =)




Att leva utan hund var för mig otänkbart och efter ett tag kom lilla Isa in i mitt liv. Vilken glädje denna lilla valp förde med sig. En busig och självständig liten valp som redan som liten gick sina egna vägar. Hon har nu hunnit bli snart 9 månder och träningen har kommit en bit på väg. Hon har som sagt en stor portion egen vilja och väldigt mycket vall i sig så detta kommer bli ytterligare en stor utmaning för mig. Men när jag väl får henne att välja att arbeta med mig framför annat spännande så tror jag hon kan gå hur långt som helst. Vad jag sett hittills så har hon stor kapacitet, det vill bara till att förvalta den väl.


                                          Liten har blivit större.....

Vi har påbörjat träningen för momenten i lydnadsklass ett och även börjat lägga lite grunder i spår och agility.
Hon har även fått tända på får under året och vi ser med spänning fram emot att få börja valla på riktigt.

Jag brukar inte sätta upp mål inför det nya året men denna gång tänkte jag göra ett undantag.

Mål 2009:

Lydnad: Få ett 1:a pris i lydnadsklass ett

Agility: Att göra en inoff/officiell start i oktober när Isa blivit 18 månader

Vallning: Få till ett bra samarbete i fårhagen (svårt att sätta mål i vallningen när jag inte kan så mycket sen innan,                                                                                       men valla det SKA vi =)



Det ska bli spännande att se vad det nya året har att erbjuda!  2009 here we come =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag sa ju att det skulle gå bra för er, vad härligt med ett så underbart träningspass.. =)Kämpa på!!

Hoppas dagen gått bra med allt smällande... Vi märkte av det lite grann här ute på landet men inte så mycket...

ha det så hörs vi!!

2009-01-01 @ 02:39:26
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0