Långprommenad och träning

Lördagen började jag med att tillbringa ute på klubben där det var dags för årets sista lydnadstävling. Jag skulle skriva för klass 1 och 2 och totalt var det ca 20 starter. Bra gjort av så många att dyka upp trots att det var relativt mycket snö. Några hundar klarade dock inte av den stora störningen och ville hellre leka =) Men mellan klockan 9 och halv 2 satt jag ute o skrev och jag kan säga att de var KALLT. Det var några hundar som imponerade, främst en brun labbe. Vilken erergi, så himla roligt att se, full fart hela tiden =)

Efter halvt sönderfrusna fötter och fingrar bar det av hem för att ta ut Isa på en prommenad. Det blev en 2 timmars tur ute i eklandskapet och det var helt underbart. Så mysigt med snö =) Men också jobbigt att pölsa i snön och när vi kom hem var båda jag och Isa riktigt trötta.



Men tid för vila fanns inte då jag skulle ut till klubben återigen, men denna gång för att hålla funktionärsfest så hund och hundkläder fick bli kvar hemma. Det var en trevlig tillställning men otroligt god mat, fläskfilé fylld med fetaost och soltorkade tomater, mums =) Och sen glass och kladdkaka till efterätt. Man var skapligt mätt kan ja säga när man satte sig i bilen för att åka hem. Sammanfattningsvis en tröttsam men trevlig dag =)

Idag söndag så tog jag och Isa oss en tur ut till HU för att träna lite. Isa var först lite okoncentrerad och ville mest gå runt och lukta så vi gick upp på övervåningen och började med lite kf-träning. Hon var KANON duktig =) Har ingen jättefart över balansbommen men stannar fint utan kommando på nerfarten. Jag har tidigare kört med target men idag tog jag bort den i slutet och hon gjorde lika fint kf med 2x2 utan också, jättekul =)

Sen gick vi ner och körde lite metallapport. Det var ett tag sen och först fick hon bara sitta och gripa/hålla, vilket hon gjorde fint. Inga omtag och håller fast och fint. Sen kastade jag den och hon hämtade den och kom tillbaka =) Sist så sprang hon dit men började sen leka med den så det är ett STORT framsteg! Att det är metall verkar inte bekomma henne alls, så det är skönt. Hon har dock en tendens att släppa den för tidigt när hon kommer in så avlämnandet måste vi träna mera på.

Bilden är från i somras

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej!!

Kul med ny blogg...

Har du något datum när du ska åka ner?? Jag jobbar ju tyvärr varannan helg men om jag vet i förväg när de ska vara kan jag kanske ta lite ledigt =)

Vi har varit och tävlat agility hela helgen inofficiellt med blandade resultat ;) men jag är supernöjd!!!!

Ha det toppen!!

//Sara å alla vovvar

2008-12-14 @ 23:16:58
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Sara

jag kan, jag kan, jag kan!!!!!! =) =) =)

blir det hela helgen då eller bara en av dagarna??

2008-12-15 @ 21:25:05
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Lottie

Hej, fint med ny blogg :-)

Jag kan den helgen så det är inga problem, men vi kan inte träna bara Isa i två dgr, så jag försöker få dit lite fler hundar på kurs. Ska bli jättespännande!!!

kraam

2008-12-16 @ 08:06:40
Postat av: Sara

hej svejs!!

ska vi bestämma att vi åker ner till henne den helgen då??

// kram sara å tokvila

2008-12-17 @ 11:53:13
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi bor ca 4 mil norr om Göteborg, nackdelen är att jag måste ha alla mina vovvar med mig ner... Men hon kanske kan åka med mig ner eller hur har ni tänkt er å göra?? =) Hur åker du??

//Kram Sara å vila

2008-12-18 @ 10:20:18
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0